mandag 11. april 2011

Del 3

Härliga girlanger av tårtpapper!

Du behöver:
Ett paket tårtpapper
Ett fint snöre/band, så långt som du önskar ha din girlang

Så är det bara att vika tårtpappren på mitten, och limma runt snöret.

Av lite loppisporslin har jag gjort (som så många andra...) ett kakfat. Här är det bara att gå loss med superlimmet.

Jag har piffat upp muffinsarna med små "mini skyltar"

Så här gör du:

-Använd samma inscannade tårtpapper igen. Men denna gången  krymper du dem till ca 3 cm i diameter. Jag har skrivit hur gammalt födelsedagsbarnet blir på "skylten", men man kan skriva namnet, Hurra, mums eller vad som faller en in.
-Printa ut.
-Klipp till.
-Klistra ihop två och två runt en tandpetare. Klart:)

Hoppas jag har kunnat inspirera till ett billigt och roligt födelsedagspyssel. Ta med barnen och sätt igång!
Men håll små fingrar borta från superlimmet... jag själv höll på att limma fast mej i en lampa jag skulle laga en gång... kul nu...men inte speciellt kul då...hallå, hjälp jag har limmat fast mej i lampan liksom:)

Hi hi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar