søndag 27. mars 2011

No more plastpåsar!

Jag läste en hemsk artikel i A-magasinet för något år sedan. 
Den visade vilket elände alla plastpåsar som är på vift, ställer till med för människor, djur och natur.
Då bestämmde jag mej för att kjöpa med så få plastpåsar som möjligt när jag ska till affären och handla. I stället klippte jag upp en vanlig påse, typ från Kiwi, använde den som mönster och sydde egna påsar i tyg. Funkar kanon!
Den på bilden är en mindere variant, en "frukt påse"

Jag har faktiskt blivit så nördete att jag sköljer ut och återanvänder små plastpåsar som det varit tex frysta bullar eller annat i. Torkar dom och använder igen.
Jag kommer i håg när jag var barn, hemma hos min mormor hängde det alltid påsar på torklinan:)
Så kom igen, om du inte blir så nördete som mej så tänk i alla fall till en extra gång innan du tar en ny plastpåse, eller kastar en.

Dagen moralpredikan va:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar