onsdag 13. april 2011

Del 3

Man kan ju servera lite nyttigt, gott på kalas!
Jag gjorde höga munsbitar med ost, skinka och grönsaker.
Jag använde mej av en rund pepparkaksform så att jag fick "tryckt ut" runda skivor av brödet.

Det hela toppades med en lite rolig skylt, gjord på samma sätt som Milo skylten. Jag använde mej av en färdig pratbubbla som jag hittade i powerpoint och så skrev jag Hurra! i den.
Printade ut, klippte till och ja...klistrade på en tandpetare...

För att kalaset verkligen skulle bli helt genomfört Tintin, gjorde jag namnetiketter till läskflaskorna också.

Så här gör du:
-Scanna in önskad bild
-"Klipp in" i powerpoint.(i liggande A4 format fick jag ut 2 stk på var sida)
-Hitta en pratbubbla du gillar, eller gör en själv i programmet.
-Skriv namnet på alla barn i pratbubblorna. Denna skrifttypen heter Earwig factory.
-Printa ut.
-Klipp isär.
-Tejpa fast på flaskorna. (eller glasen, det går ju också bra)

Det här kalaset kostar inte många kronor att "pimpa",och glada barn har garanterat aldrig sett på maken! Låt födelsedagsbarnet välja ut sin favorit figur och kjör på tillsammans. Det tar en kväll, men det är ju väl investerad tid tillsammans med dina nära och kära, och man kan ju alltid tjuvsmaka på den goda brownisen...

Lycka till:)

1 kommentar: