tirsdag 12. april 2011

Del 2

Här ser ni hur mina vimplar blev när dom kom upp:)

Men nu till godsakerna!
Min allra godaste brownie, här kommer recept.

200 g smör
200 g mörk blockchoklad
4 ägg
3 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 tsk kanel

Smält smöret i en kastrull. Bryt sönder chokladen och låt den smälta med i smöret.
Vispa ägg och socker.
Blanda i mjöl, bakpulver, vaniljsocker och kanel.
Rör i "chokladsmöret"
Häll i en eldfastform ca 20x30 cm stor(klädd med bakplåtspapper)
Grädda i mitten av ugnen ca 15 min på 200 grader. Den ska vara lite "lös" när du tar ut den. Kallna, skär upp i bitar.

Här har jag pimpat kakan med favoritgodis och Milo (Tintin`s hund)

Du behöver:
Favorit godis,muffinsformar, bild på, feks Milo, Scanner/printer, papper och tandpetare(igen, tänk så mycket kul man kan göra av tandpetare!)

-Scanna in bilden av Milo
-"klistra in" den i typ powerpoint.
-Printa ut
-Klipp till.
-Klistra på en tandpetare.

Jag la brownie bitarna i muffinsformar (det blir lite snyggt tycker jag) staplade favoritgodis på kakorna, satte fast hela härligheten med Milo-tandpetare, och så voila...ett dryss med florsocker.

Voff voff:)

1 kommentar: