mandag 11. april 2011

Hallå Tintin & kapten Haddock, nu blir det partaj!

Tintin, del 1 av 3

Jag går rätt på nästa kalas då jag är på kalas humör denna härliga vårkväll på terassen!
Till det här kalaset har jag använt mej av Tintin som är poppis hemma hos oss just nu.

INBJUDAN
Du behöver:
En favorit serietidning, en scanner/printer, PC och så många papper som barn som ska bjudas.

Så här gör du:
-Scanna in en bild av en favorit seriefigur
-"Klistra in" bilden i typ powerpoint.
-Skiv det du önskar ska stå på inbjudan. Jag har använt skrifttypen Earwig Factory. Lite roligt tyckte jag:)
Så är det bara att printa ut och skicka iväg till dom som ska bjudas.

VIMPLAR
Jag gick igång på den där skrifttypen och har använt mej av den på vimplar till kalaset. Dessa är superlätta att göra och här är det bara fantasin som sätter gränser för vad du kan skriva, vilken skrifttyp, vilka färger osv.

Du behöver:
Pc, printer, papper och ett långt snöre.

Så här gör du:
-jag använde mej (som vanligt) av powerpoint, detta "vidunderprogram"
-Gör en trekant på ett helt A4 format i PP
-Förstora upp bokstäverna så att dom blir rejäla och fyller trekanten. En bokstav i varje trekant gjorde jag.
-Gör så många trekanter som du har bokstäver, så att du får med hela ordet. Själv skrev jag Hurra! (bild på hela vimpelen kommer i del 2)
-Printa ut
-Klipp ut trekanterna.
-Vik överdelen på trekanten och klistra fast allihopa på snöret.

När du hänger upp denna börjar det verkligen att likna partaj, eller hur kapten Haddock....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar